The Cranberries - Ode To My Family


Understand the things I say
Don't turn away from me
'Cause I spent
half of my life out there
You wouldn't disagree
Do you see me, do you see
Do you like me,
do you like me standing there
Do you notice, do you know
Do you see me, do you see me
Does anyone care

(REFRAIN)
Unhappiness
where's when I was young
And we didn't give a damn
'Cause we were raised
To see life as fun
and take it if we can
My mother, my mother she hold me
Did she hold me,
when I was out there
My father, my father, he liked me
Oh he liked me,
does anyone care?

Understand when I've become
it wasn't my desire
And people everywhere
think something better than I am
I miss you, I miss
'cause I like it
'cause I like it
when I was out there
Do you know this, do you know
You did not find me,
you did not find
Does anyone care

(REPEAT REFRAIN)

내가 하는 말을 이해해봐요
내 말을 회피하려 하지 말아요
난 내 삶의 반을 밖에서
보내야만 했기 때문이죠
나와 같은 생각이 아닐지도 모르죠
날 보고 있는 건가요?
내가 여기 서 있어도 괜찮은가요
내가 여기 서있는걸 눈치라도 챘나요?
알기라도 하는 거에요?
날 이해하나요
누구 신경쓰는 사람이라도 있나요?

후렴
내 어린 시절은 불행했지만
신경 쓰지 않았어요
저희는 (부모님으로부터)
삶을 즐겁게 보라고 들으며 자랐거든요
그리고 가능하다면
삶 그 자체를 받아들이라고 하셨죠
어머니는 날 안아 주시죠
내가 저 밖에 있을 때
어머니는 날 감싸주셨나요?
아버지는 날 좋아하셨어요
날 좋아하셨죠
누가 신경이라도 쓰나요

난 내가 원하지 않는 사람이
되 버렸지만 이해해 주세요
모든 사람들은 내가
현재의 나보다 좀더 나은 사람이
될 수 있을 거라 생각해요
당신이 그리워요
내가 좋아하는 것이기에...
알고 있나요
내가 저 밖에 있을 때
당신은 날 찾지 않았다는 걸...
염려해주는 사람은
아무도 없어요

후렴 반복